24 Eylül 2014 Çarşamba



Sosyal Medya


Alışkanlıklarımızın değiştiği ve bilgi tüketiminin olanca hızla gerçekleştiği günümüzde yeni medya kavramının da hayatımıza girmesi ile birlikte Sosyal medya nedir? Ne işe yarar? Nasıl etkin kullanılır? Gibi sorular öne çıkmıştır.


Sosyal Medya Nedir?


En genel anlamıyla hayatımızı kolaylaştıran ve iletişimi hızlandıran tek yönlü bilgi paylaşımından, çift taraflı ve eş zamanlı bilgi paylaşımına ulaşılmasını sağlayan medya sistemidir.

Bir çok insanın mobil ve online olduğu dijital çağ da paylaşım ve iletişim sınırı olmadan özgür ve özgün tartışma zemini yaratan Sosyal Medya, kişi ve birey iletişiminin yanında marka ve kurum bilinirliği açısında da son derece önemlidir. Sağladığı etkileşim açısından, eğitim , araştırma ve bilgi sağlama anlamında da etkin kullanılabilmektedir.

Ne İşe Yarar?


Sosyal medya ürünlerinin hızla gelişmesi ile birlikte sosyal medya da olmak firmaların bilinirliği ve marka değerlerini artırmak adına vazgeçilmez bir unsur haline gelmiştir. Dijital dünyanın firma sahiplerine sunduğu avantajlardan artık söz etmeye dahi gerek yokken, internet denince akla gelen ilk unsur olan sosyal medyada var olmayan sosyal medya yönetimi ve içeriği için gerekli zamanı ayırmayan firma sahiplerinin artık internetten arzu ettiği kazancı sağlaması da mümkün değil. Ürün tanımı kadar marka değerinin arttırılması ve markanın daha fazla insan tarafından tanınması için kullanılabilecek en etkili, doğrudan geribildirime dayalı ve en düşük maliyetli araç olan sosyal medya sayesinde firma sahiplerin tek taşla birçok kuş vurması mümkün. Sosyal medya hesaplarının doğru yönetimi firma sahiplerine, sattığı ürünler ve bizzat markanın kendisiyle ilgili müşterilerin ne düşündüğünü öğrenme imkanı da sunar. Tüm bunların dışında farklı sosyal medya mecralarında aktif olan web siteleri aslında organik ve son derece yararlı bir SEO çalışması yaptığından, firma sahiplerinin sosyal medyada faal olmasının SEO açısından da önemi bulunuyor.

Nasıl Etkin Kullanılır?


Firmalar internet ve sosyal medya kullanarak geniş bir yaş aralığında çok fazla müşteriye ulaşma imkanına sahip oluyor. Foursquare, Facebook, Pinterest, LinkedIn, Instagram, Google+, Youtube ve Twitter gibi popüler sosyal medya araçlarının etkin bir biçimde kullanılması firma sahiplerine yüksek bütçelerle dahi yapması mümkün olmayan bir reklam kampanyası yürütme olanağı sunuyor. Firmalar sosyal medya kampanyaları sayesinde binlerce kullanıcı ile bire bir diyaloğa girme şansına erişiyorlar. Dahası Google’ın yeni algoritma güncellemesiyle birlikte sosyal medya araçlarının gerçek anlamda etkili kullanılmasına arama sonuçlarının iyileştirilmesinde daha fazla önem vermesi, firma sahiplerinin popüler araçlarda faal olarak Google’ın da gözüne girmesini sağlıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder